fagseminar drømmerHva vet vi egentlig om drømmer, og hva forstår vi ikke?

Fagseminaret om drømmer finner sted i forsamlingssalen på psykologisk insitutt, UiO, fredag 28. mars kl 16-18.

Emmaus psykologiforening utforsker hvilken funksjon drømmer har sett gjennom prykologisk vitenskap og kristen traisjon. Forståelsen av drømmer i et historisk perspektiv fra Freud sin tid vil diskuteres, samt se på om man praktisk kan lokke frem hemmeligheter fra nattens drømmer.

Sven Hedenrud, prest og psykoterapeut fra Lund, kommer for å snakke om hva drømmer kan bety for vår våkne tilstand. Han har mye erfaring av å jobbe med drømmer, spesielt i grupper. Hedenrud har jobbet tett med Montague Ullman og har blant annet bidratt i en av hans bøker med et kapittel om drømmearbeid og sjelesorg.

Hvis du har lyst til å prøve deg på

BONUS: DRØMME-WORKSHOP
Lørdag 29. mars tilbys en smaksprøve på drømmerbeid med Montague Ullmans metode. Dette innebærer å jobbe med en fersk drøm fra en av deltakerne i en liten gruppe. Maks antall er 10 deltakere. Her er det førstemann til mølla. Påmelding til post@emmaus.com

Velkommen!