Høsten er i anmarsj, og Emmaus er klar for ny sesong.

Onsdag 18. september 2019 kl. 19 inviterer Emmaus psykologiforening derfor til semesterstartskvelds: hos familien Storvoll på Grefsen. Her ønsker vi å adressere og drøfte klassiske spørsmål i Emmaus-vandringen, samt de andre undringene som du ønsker å ta opp. Første utgave i vår ble en suksess, med følgende spørsmål på blokka: Er det sunt å tro på Gud? Kan en psykolog be med en klient? Hva er skjæringspunktet mellom psykologi og sjelesorg? Hvor i diagnosesystemet står det om besettelse?

Til høståpningen har vi følgende to spørsmål:
1) Er det noen religiøse tema som ikke hører hjemme i terapirommet?
2) Hva er sjel?

I tillegg til litt drøfting, tar vi sikte på å oppsummere fra forrige runde, samt snakke litt om Emmaus og det vordende praksisverkstedet i oktober.

Alt du trenger å gjøre er å ta med et pålegg og finne veien frem. Vi stiller med resten, inkludert brød, egg, og drikke. Det er supert om du melder din ankomst her, slik at vi får en oversikt over for hvor mange som kommer. Meld gjerne din ankomst på facebook eller send oss en e-post på styret AT emmaus.org så vi får en pekepinn på hvor mange som kommer.

Dette er en flott anledning til å bli kjent med andre Emmaus-vandrere og/eller medstudenter interessert i skjæringspunkt mellom kristen tro og psykologi.

Adressen er altså Ogmunds vei 14d. Hit kan du komme til fots, med trikk (Doktor Smiths vei (buss for trikk fra Storo for tiden)), T-bane og buss (Storo) og bil (gateparkering). Huset er det innerste på plassen, med Storvoll på ringeklokka.