fagseminar teltmakerGjør deg klar til dobbelt fagseminar
ER INTERNASJONAL MISJON FORENELIG MED PSYKOLOGROLLEN?
Og bør psykologer kjenne seg kallet til å jobbe med internasjonal mental helse?

TID: kl 17-19, torsdag 20. mars 2014
STED: Auditorium 3, Psykologisk institutt, UiO
PRIS: Gratis, men har du råd til ikke å komme?

Tema 1: Global mental helse
85 % av psykisk lidende får ikke hjelp. WHO anerkjenner nå det voksende behovet for å fremme mental helse og mental kapasitet verden over. Hvilken rolle spiller mental helse i forhold til fattigdom og samfunnsutvikling? Og hva kan psykologer bidra med her?

Tema 2: Teltmakermisjoningunn
Kristen misjon foregår på ulike måter, fra evangelisering til helsebistand. I en del av verdens land er «tradisjonell» misjon umulig av politiske årsaker. Likevel ønsker kristne å være til stede og å dele sin tro. Teltmakere er kristne fagfolk som arbeider med sitt yrke, men deler tro ved sin tilstedeværelse og samtaler med enkeltpersoner. Hvordan gjøres dette i praksis?

Gjest: Ingunn Ødegaard
Ingunn Ødegaard (bildet) avslutter i 2014 psykologutdanningen ved Universitetet i Bergen. Hun er også prosjektrådgiver i HimalPartner, en liten organisasjon som har arbeidet i Himalaya-regionen. For perioden 2012-2014 har HimalPartner fått fagutviklingsmidler innen mental helse fra Digni.

Last ned, print og del gjerne ut plakaten i PDF